čtvrtek 24. září 2015

Recenze: Percy Jackson - Zloděj blesku



Percy Jackson – Zloděj blesku
Série: Percy Jackson

  •          Originál: The Lightening Thief
  •          Autor: Rick Riordan
  •          Překlad: Dana Chodilová
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2009
  •          Počet stran: 399
  •          Vazba: Pevná

Anotace: Jmenuji se Percy Jackson. Do teď jsem si myslel, že jsem obyčejný kluk, kterého čeká vyhazov ze školy. Zjistil jsem ale, že můj otec je bůh z Olympu. Moje učitelka se proměnila v krvavou příšeru a kamarád je Satyr. Všichni na mě mají spadeno a podezřívají mě z krádeže blesku, zbraně mocného boha Dia. Musím dokázat svou nevinu a najít ukradený blesk a s ním i zloděje. Pomůžeš mi? Bude to ale nebezpečné, tak neříkej, že jsem tě nevaroval!

 
The Last Olympian <3Obálka: Že bych ji považovala za nejhezčí, co jsem kdy viděla... to určitě ne, ale rozhodně je pěkná a čtenáře zaujme.

Proč jsem si knihu vybrala: Příběh Percyho Jacksona četl snad už každý, jen já ne. Vlastně ani nevím, proč jsem se knížce tak dlouho bránila a radši dřív přečetla jinou sérii od Ricka Riordana. Možná je to i následek toho, že jsem jako první viděla film, který mě příliš nezaujal (za to ovšem nemohl Logan Lerman, ale příšerný scénář).

„Vydali jsme se po vyšlapané stezce za dušemi.“ (strana 312)

🌊⚓️Děj: Percy je dvanáctiletý chlapec, který si příliš nerozumí se školními pravidly. Má problémy se čtením, s učiteli a především s kázní. 

Když se Percyho učitelka promění v monstrum, začíná být situace dost vážná. Ukáže se, že Percyho otec je Olympský bůh a že na něj mají všichni spadeno kvůli krádeži blesku. Percy se vydává na dobrodružnou cestu, aby nalezl zloděje i blesk. 

„Nedělej si s tím starosti, ano?“ (strana 129)

percy jackson 1 - Buscar con GoogleHodnocení: Na začátku čtení jsem byla skeptická. Celá série je velmi chválená a kvalitně hodnocená, jenže Percymu je jen dvanáct let a poslední dobou mě už nebaví číst knížky pro děti. S čistým srdcem můžu říct, že bych nepoznala, že je hlavní hrdina tak mladý. Autorovi se podařilo knížku zpřístupnit úplně všem. 

Děj je zábavný, svižný a hlavně hodně vtahující. Prostředí, které Rick Riordan představuje je prostě skvělé. Řecké bohy mám ze všech nejraději, a i když jsem si u Kroniky Cartera Kanea chválila egyptské bohy, na ty řecké to ani náhodou nemělo.

„Mlha zavířila ještě hustěji, shlukla se přímo přede mnou a kolem stolu s nakládanými částmi těl nestvůr.“ (strana 156)

Pokud jako já léta váháte, zda si tuhle knížku přečíst, tak vám musím říct, že žádné obavy nejsou na místě. Percy Jackson je skvělá kniha, díky které si uvědomíte, že i čtení pro děti může skvěle bavit dospělé (a kdyby ne, tak si alespoň odpočnete od klasických YA příběhů). Teď už se jen stačí těšit na další díl!

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 80 %
·         Děj: 85 %

Celkový dojem: 94 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

1 komentář:

  1. Tiež patrím medzi tých, ktorí čítali celú sériu len nedávno (ja som ju čítala asi pred rokom aj niečo) a aj keď by som si ju užila oveľa viac, keby ju čítam mladšia, napriek tomu som si Percyho zamilovala. A teraz mám zasa obrovskú chuť si ho znova celého prečítať, keby na mňa nečakajú stovky neprečítaných kníh :)

    OdpovědětVymazat