čtvrtek 4. září 2014

Recenze: Rudá pyramida



Série: Kronika Cartera Kanea

  •          Originální název: The Red Pyramid
  •          Autor: Rick Riordan
  •          Překlad: Dana Chodilová
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2012
  •          Počet stran: 408
  •          Vazba: Vázaná

Anotace: Myslíte si, že je nějaký med nechodit do školy, věčně létat po celém světě, vozit s sebou jenom to, co se vejde do jednoho kufříku, a nemít žádný pořádný domov? Tak to budete koukat! Už šest let cestuje Carter Kane z místa na místo se svým otcem, věhlasným egyptologem. Pořádně nezná ani vlastní sestru Sadie, která žije s prarodiči v Londýně. Děti se smějí setkat jen dvakrát do roka a tentokrát pro ně otec ještě ke všemu vymyslí nudnou prohlídku Britského muzea. Jenže pozor - egyptští bohové se probouzejí! Začínají nejděsivější Vánoce, jaké kdy Carter a Sadie zažili… Od toho dne se život čtrnáctiletého Cartera a dvanáctileté Sadie obrátí naruby. Sourozenci Kaneovi zjistí děsivou pravdu o své rodině a poznají tajemné egyptské bohy mnohem líp než z otcových výkladů a exponátů v muzeích.
Anubis by ~silvestris on deviantART
Obálka: Hodně dětská a hodně červená! Písmo není nijak okouzlující, ale není to až tak hrozné, prostě takový průměr.

Proč jsem si knihu vybrala: Asi to bude trapné, ale musím se přiznat, že jsem od Ricka Riordana nečetla žádnou knihu. Percy Jackson mě minul a jediné co jsem zvládla byl film s Loganem Lermanem, a ten bohužel nebyl nic extra. Nakonec jsem se na to rozhodla jít trochu oklikou, než se pustím do Percyho zkusím přečíst Kroniku Cartera Kanea!

 „Srdce mi vyskočilo až do krku.“ (strana 193)

Děj: Carterův tatínek je archeolog, celé roky cestuje po světě a Cartera bere všude sebou. Carter jen velmi málo vídá svoji sestru Sadii a také mu začíná být podezřelé, proč se tatínek chová tak tajemně a nikdy mu nesvěří žádné podrobnosti z jeho práce. 

:-)Když se konečně na svátky dostanou do Londýna, aby navštívili Sadii, je rozhodnuto o společném výletu do Britského muzea. Jenže v muzeu se začnou dít opravdu neuvěřitelné věci...

"Víčka mi okamžitě ztěžkla Zavřela oči a usnula." (strana 314)

Hodnocení: Mám velkou výhodu, že Rudou pyramidu nemůžu srovnávat s Percym Jacksonem. Očekávala jsem, že čtení bude spíš pro děti a nebude mě bavit, ale byla jsem příjemně překvapená. Rick Riordan umí příběh udělat zábavný a vypíchnout dramatické chvíle. Čtenář si jako bonus zopakuje egyptskou historii, hlavně tedy egyptské bohy.

Untitled | via TumblrLíbilo se mi, že celý příběh je nastaven jako vyprávění zaznamenané na digitální nahrávce. Nápad je originální a kniha hned získává plusové body. Sympatické je lehké pošťuchování sourozenců během "natáčení" nahrávky. Sourozenecké duo je velmi silné, takže nerozlišuji, jestli mě víc zaujaly kapitoly, které jsou vyprávěné Sadii či Carterem. Ricku Riordanovi se podařilo vytvořit dokonale vyváženou a harmonickou knihu. 

 "Možná nasadila nějakou magickou auru, nebo se mi prostě nechtělo věřit, že je to ona." (strana 112)


Rudá pyramida je skvělé čtení pro všechny zvídavé děti (ale i odrostlejší zvědavce). Musím říct, že po přečtení si "konečně" začínám dělat zálusk na knihy o Percym Jacksonovi.

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 70 %
"Sobek" by Steve Spavento | Redbubble·         Děj: 80 %

Celkový dojem: 75 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

3 komentáře:

  1. I když nejsem úplný nadšenec do těchto knih, náhodou mě tahle ta zaujala, nevím, čím to je. Hezká recenze, líbí se mi, jak píšeš :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to moc pěkná knížka :)
      Díky za pochvalu >:o

      Vymazat
  2. Já jsem Percyho Jacksona četla a moc se mi líbil, takže jsem na další sérii od Ricka Riordana velmi zvědavá. Egyptské bohy mám ráda a ráda se o nich dozvím něco zajímavého. Páni, teď když píšu tenhle komentář mám chuť začít knížku okamžitě číst...sakra knihovna je zavřená :D Každopádně moc pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat