pondělí 1. února 2016

Recenze: Spirit Animals - Zrození hrdinů



Zrození hrdinů
Série: Spirit animals

  •          Originální název: Wild Born
  •          Autor: Brandon Mull
  •          Překlad: Jakub Kalina
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2015
  •          Počet stran: 207
  •          Vazba: Pevná

Anotace: Ve světe Erdu zvládne jen hrstka vyvolených přivolat spirituální zvíře. Těm, kteří to dokážou, přinese svazek mezi člověkem a zvířetem výjimečné schopnosti...Vydej se do světa, ve kterém každé dítě prochází zkouškou, aby zjistilo, jestli dokáže přivolat své spirituální zvíře. Hrstce vyvolených, kteří tuto schopnost mají, přinese svazek mezi člověkem a zvířetem výjimečné schopnosti. Spirit Animals aneb máš také své spirituální zvíře?

snake, girl, and nature imageObálka: Plná sytých barev a s pěkným obrázkem. Děti určitě naláká na čtení.

Proč jsem si knihu vybrala: Anotace mi přišla zajímavá, sice mě od čtení odrazovalo, že je knížka určená pro děti, ale nakonec jsem si ale řekla, že zkusím přečíst aspoň první díl. Kniha mi trochu připomínala film Zlatý kompas, který se mi toho času líbil.

„Asi bude nejlepší, když počkám a poslechnu si, o co vlastně jde.“ (strana 88)

animals, sepia, and soul imageDěj: V tajuplné zemi Erdas dokáží někteří nadaní jedinci vyvolat své spirituální zvíře. Zvíře přinese do života člověka nebývalé schopnosti a dokáže spolu se svým pánem bojovat proti zlu. Čtyři děti z různých koutů světa vyvolají spirituální zvířata, která překonají všechny ostatní. Spolu s těmito zvířaty mají zabránit temným silám ovládnout svět.

„Nikdo ti to nemůže vyčítat.“ (strana 124)

Hodnocení: Zrození hrdinů je pohodová knížka pro děti. Mě bohužel po tolika přečtených knihách a především kvůli mému vyššímu věku příliš nebavila. Každopádně oceňuji nápad, který určitě zaujme. Líbilo se mi, že autor se snažil knížkou i lehce vychovávat. Mezi vybrané děti se spirituálními zvířaty byl zařazen sirotek, bohatá dívka i vesničanka. 

dog, boy, and child imageanimal, dog, and husky imageŽe je Zrození hrdinů pro menší děti dokazuje i to, že knížka nebyla nijak drastická, vulgární ani akční. Přijde mi zajímavé, že každý díl série napsal jiný autor. Kvůli tomu jsem se rozhodla se Spirit Animals ještě vydržet a přečíst si i druhý díl, který napsala Maggie Stiefvaterová.

„Čeká nás spousta práce. Ale musíme to vzít jedno po druhém.“ (strana 31)

Spirit Animals je moderní knížka, která má děti zabavit i při hraní počítačové hry. Myslím si, že samotná hra může být o trochu zajímavější než kniha, obzvlášť pro děti, které se tímto do magického světa dostanou prostřednictvím hry.

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 85 %
·         Děj: 60 %

Celkový dojem: 73 %
adorable, animal, and pattern image 
  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

Žádné komentáře:

Okomentovat