Recenze: Toulky krajem Loiry

Průvodce, který vás bude bavit!

•          Autor: Jaroslava Dvořáková
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2015
  •          Počet stran: 126
  •          Vazba: Brožovaná

Anotace: Kraj kolem řeky Loiry – oblast proslavená nádhernými renesančními zámky a skvělým vínem. Vydejte se s námi na cestu údolím nejslavnější francouzské řeky a jejích přítoků. Navštívíme romantické zámky, na kterých žili francouzští králové a které známe z mnoha slavných románů nebo filmů. Budeme obdivovat překrásné středověké katedrály, kostely a kláštery. Projdeme se krajem, kde vznikaly dějiny a který je natolik výjimečný, že je zapsán na Listině Světového kulturního dědictví UNESCO. S tímto netradičním průvodcem se dostanete kraji kolem Loiry pod kůži. Dozvíte se informace, které v běžných průvodcích nenajdete. Zajímavosti z oblasti historie, kultury, sportu nebo života slavných osobností.

castle, loira, and trees imageRecenze na Toulky poProvence

Obálka: Ladí s průvodcem do Provence a navíc vybírá krásné fotky přímo na obálku! Už při pohledu na přebal máte chuť balit si kufry a podniknout cestu kolem francouzské řeky Loiry.

„Mniši v klášterech většinou sázeli zeleninu v různých geometrických tvarech.“ (strana 93)

Proč jsem si knihu vybrala: V zimě vždycky trpím. Není moc možností někam vycestovat, a tak mě aspoň utěšují barevné stránky průvodců po nejrůznějších koutech země. Od Jaroslavy Dvořákové je Loira druhá destinace, kterou představuje na stránkách knihy.

france, francia, and loira image„A kam se vydáme dále? No přece do pohádky!“ (strana 98)

Hodnocení: Líbí se mi, že stránky nejsou jen plné map, kam by se dalo vypravit, ale jsou obohaceny o nejrůznější historické události, zajímavosti a krásné fotky. I když venku sněží, vyrážím cestovat právě s touto knížkou.

france, flowers, and colmar imageAutorka má krásný poeticky styl psaní, takže i když čtete průvodce, nemáte pocit, že byste narazili na obyčejný výčet míst, které můžete navštívit. Kniha je rozdělena na kapitoly, jednoduše se v ní orientuje a k závěru nabízí také seznam zajímavých osobností, které jsou spjaty s regionem. I když jsem v této oblasti Francie nikdy nebyla, podle krásných fotek si hned dokážu krajinu přiblížit.

„Královská brána byla jediným vchodem, kudy bylo možné do opevněného města na skalním ostrohu vejít.“ (strana 76)

Provence je moje srdcovka, takže první průvodce zaujal o trochu víc, ale to je čistě o osobních preferencích, které se vážou na toto místo. Jinak jsou Toulky krajem Loiry výborným čtením, ať už se do této oblasti chystáte, či nikoliv. Dozvíte se zajímavé informace, které byste jinak museli dlouho shánět z různých zdrojů. Jaroslava Dvořáková má vše podstatné a zajímavé na jednom místě, tedy v jednom průvodci.

Celkový dojem: 80 %
travel, map, and ship image
  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.