neděle 25. října 2015

Recenze: Talon - Zkouška věrnosti



Společenstvo draků – Zkouška věrnosti
Série: Talon

  •          Originální název: Talon
  •          Autor: Julie Kagawa
  •          Překlad: Dana Chodilová
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2015
  •          Počet stran: 333
  •          Vazba: Pevná

Anotace: Před dávnými lety byli draci na pokraji vyhynutí. Legendární drakobijci z Řádu sv. Jiří je téměř vyhubili. Ti, kteří přežili, se skrývali v lidské podobě. Jejich počet pomalu rostl, a moc sílila. Uběhla staletí a draci se připravují na okamžik, kdy lidem ukážou, kdo je skutečným pánem světa…Sledovat, začlenit se, splynout. Přesně to má za úkol dračí dívka Ember. Má za sebou základní výcvik a dokáže na sebe vzít lidskou podobu. Její budoucnost je předem naplánovaná: má poslouchat, nevyčnívat z řady a slepě plnit rozkazy. To vše pod taktovkou supertajné a nesmlouvavé dračí organizace s názvem Talon.

Recenze - Eragon
 
Obálka: Obálka je jednoduchá, přesto velmi působivá. Mám ráda kombinaci černé s červenou a logo Talonu mi přijde povedené.

sunset and surf image
Proč jsem si knihu vybrala: Knihy o dracích prostě nemusím. Nesdílím nadšení z Eragona ani Serafíny a většina knih o dracích mě zatím zklamala. 

Od Talonu jsem nečekala nic výrazného, autorku znám už ze série Železný král a ta taky nebyla převratná. Na Talon se začalo objevovat spoustu pozitivních recenzí, a tak jsem se rozhodla, že to s draky ještě zkusím!

„Prostě se proti mně všechno spiklo.“ (strana 46)

tattoo, dragon, and tatoo imageDěj: Ember a Dante jsou dračí sourozenci, kteří jsou konečně přiděleni k výcviku v lidském prostředí. Oba jsou nadšení, že si užijí léto a konečně poznají lidi. Ember čím dál tím víc začíná vadit, jakým způsobem Talon drakům diktuje. Když se seznámí s drakem uprchlíkem, pochybnosti se ještě prohloubí. A co teprve když se na prosluněnou pláž dostane tajuplný Garret, jehož posláním je zabíjet draky?

love, boy, and girl image„Vypadá to, že na sebe máme štěstí.“ (strana 172)

Hodnocení: Od knížky jsem téměř nic neočekávala, ale jsem nadšená. Autorce se podařilo pro čtenáře vytvořit zajímavé a napínavé počtení. Hlavní postavy jsou dobře propracované a ve vypravování se střídají. Mám ráda knihy, kdy musí hrdina předstírat, že je někdo jiný, aby zapadl do společnosti. A snažit se být člověkem, když je ve vás dračí bytost - vážně pecka.

„No páni, máme tu hubatýho Garreta. To sis vážně musel užívat.“ (strana 117)

tattoo, girl, and sexy imageJulie Kagawa se rozhodla čtenářům naservírovat milostný trojúhelník a celkem se jí to daří popsat netradičním způsobem. Většinou se setkáváme s úplně odlišnými charaktery kluků, mezi kterými si hlavní hrdinka vybírá. Tentokrát mám pocit, že Garret a Riley jsou si opravdu hodně podobní a jen je rozdíl v tom, že jeden je drak a druhý draky zabíjí. Ve výsledku jsem se nedokázala rozhodnout, kdo z nich mi je sympatičtější. 

Uznávám, že děj je víceméně lehce předvídatelný a s některými detaily by se dalo mnohem více pohrát. Taky jsem měla pocit, že by nevadilo trochu víc přitvrdit a ladit knihu do děsivějších tonů, přece jenom, máme tu čest s draky!

„Stala se, naprosto nevysvětlitelně, tím nejlepším v mém životě.“ (strana 225)

Za ten konec bych sice vraždila, protože bych hned chtěla pokračování, ale budu muset počkat. Talon je podle mě nejlepší kniha, která v tomhle roce vyšla u nakladatelství Fragment.

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 80 %
·         Děj: 85 %
dragon and earrings image·         Love story: 90 %

Celkový dojem: 86 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

1 komentář:

  1. Ještě jsem knížku nečetla, ale strašně moc se na ni těším :)

    OdpovědětVymazat