středa 28. října 2015

Recenze: Percy Jackson - Moře nestvůr



Percy Jackson – Moře nestvůr
Série: Percy Jackson

  •          Originál: The Sea of Monsters
  •          Autor: Rick Riordan
  •          Překlad: Dana Chodilová
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2010
  •          Počet stran: 304
  •          Vazba: Pevná

Anotace: Mytologické bytosti ožívají... Krvelačné nestvůry se bouří... Bohové z Olympu kladou další úkoly... "Po klidném školním roce se na mně valí další problémy. Poslední den školy to začalo! Hodina tělocviku se proměnila ve vybíjenou s lidožravými obry a Grover se dostal do průšvihu. Další špatná zpráva: Táboru polokrevných hrozí zničení... Vydávám se s přáteli na výpravu, ze které se nemusíme všichni vrátit živí... Jdeš do toho s námi?"

Recenze na první díl - ZDE
 
percy jackson, sea of monsters, and logan lerman imageObálka: Barevně se mi do noty moc netrefili a obálka se mi příliš nelíbí, ale zase krásně ladí s předchozím dílem. Nesnáším, když na sebe obálky nenavazují…

Proč jsem si knihu vybrala: První díl mě opravdu bavil a chtěla jsem si přečíst co nejdřív další. Navíc jsem se rozhodla podívat na film, což jsem dlouho odkládala. Film byl parádní, takže jsem hned po jeho skončení začala číst.

„Na sametovém stupínku vzadu v pokoji ležela třímetrová zlatá rakev.“ (strana 141)

art, ship, and drawing image
Děj: Grover se vydal na nebezpečnou výpravu a Percy podle zvláštních snů tuší, že s ním není něco v pořádku. V nebezpečí se ocitá i tábor polokrevných, protože přestává být chráněn magickou bariérou. Percy se rozhodne obě situace vyřešit a společně s Annabeth a nevlastním bratrem Tysonem se vydává na záchrannou misi do moře nestvůr.

„Hrdinové, do zbraně!“ (strana 95)

Hodnocení: Po druhém díle jsem si už stoprocentně jistá, jaké postavy jsou mí top oblíbenci a koho příliš nemusím. Moře nestvůr je o trochu kratší než Zloděj blesku, ale knížka mi přijde stejně nabitá akcí jako první díl. Možná jsem udělala chybu, že jsem si jako první pustila film. Knížka mě pak tolik nepřekvapila a nečetla jsem ji s takovým zápalem. 

percy jackson, annabeth, and athena imagepercy jackson, logan lerman, and sea of monsters imageOpět musím obdivovat styl, jakým Rick Riordan píše, hrdinové jsou sice velmi mladí, ale na textu to prostě nepoznáte. Díky tomu si nepřipadám hloupě, když mě někdo vidí s knížkou. Negativní reakce vůbec nepociťuji, naopak se všichni ptají, proč jsem se k sérii dostala až teď.

„To ticho bylo příšerné. Neslyšel jsem nic, jen hučení krve v hlavě.“ (strana 214)

Celkově je druhý díl o trochu slabší než ten první, ale laťka byla nasazená hodně vysoko, takže stále očekávejte kvalitní příběh, který vás bude bavit.

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 75 %
·         Děj: 80 %
book, quotes, and percy jackson image 
Celkový dojem: 78 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

2 komentáře: