neděle 27. září 2015

Recenze: Děláme si to doma sami 2



Děláme si to doma sami 2
Série: Domácí tvoření od jara do zimy

    https://cms3.nux.cz/jota.cz/content/images/obalky/2014/Delamesitodomasami.jpg
  •          Autor: Alena Thomas
  •          Fotografie: Lukáš Koňařík
  •          Nakladatelství: Jota
  •          Rok vydání: 2015
  •          Počet stran: 216
  •          Vazba: Brožovaná

Anotace: Alena Thomas do obchodu moc nechodí. Jen máloco si neumí vyrobit sama. Zatímco v první knize se soustředila na domácí kosmetiku, drogerii a léčivé přípravky, v druhé rozšiřuje svůj záběr i na základní potraviny, které dennodenně nakupujeme. Odteď už nemusíme. Ze svých nákupních seznamů si laskavě škrtněte chleba, kečup, hořčici, povidla, dětské přesnídávky a spoustu dalších položek, které můžete snadno vyrobit doma, ze surovin, které budete mít pod kontrolou, a bez nežádoucích aditiv či konzervantů.

 
Obálka: Obálka je krásná a nemám s ní žádný problém. S čím problém mám, je název. Samozřejmě chápu, že upoutá na první pohled, ale ta brutální dvojsmyslnost mi u knihy takového žánru prostě vadí. 

Pravda je, že minimálně díky tomu může spoustu lidí zajímat, o čem kniha bude. Autorka na začátku vysvětluje, proč se pro název rozhodla a že si uvědomuje, co může způsobit, ale to je asi tak všechno. Kdyby nic, tak jsem alespoň pobavila pár kamarádů.

„Na co teď píšeš recenzi?“
„to by tě asi nezaujalo…“
„Né? A jak se to jmenuje?“
„Děláme si to doma sami 2“
„Tak to by mě hodně zajímalo :D “
Snad vám nemusím vysvětlovat, že potom co jsem přeposlala anotaci, to už tak zajímavé nebylo. 

that smell♥Proč jsem si knihu vybrala: Čím jsem starší, tím více mě lákají věci a také potraviny, které si člověk dokáže vyrobit a uvařit doma. Nejenom, že mám jistotu, co výrobky obsahují, ale můžu se i kreativně vyřádit. 

Bohužel nejsem moc šikovná, takže nepřipadá v úvahu, že bych nějaký nápad realizovala bez návodu. Ono někdy to ani s tím návodem nabývá to pravé…byla jsem hodně zvědavá, jestli to s knížkou Aleny Thomas bude lepší.

„K zimě patří dezertové hody.“ (strana 179)

Hodnocení: Knížka je rozdělená na čtyři části podle ročních období. V každé kapitole najdeme různorodé návody, přes jídlo, pití i kosmetické přípravky. Největší prostor dostávají recepty na gastronomické lahůdky z neotřelých surovin.  

„Když vykvete levandule, jsou prázdniny za bukem.“ (strana 75)

Protože podzim je za dveřmi zaměřila jsem se nejprve na typy z této kapitoly. Zaujaly mě především recepty na nejrůznější léčivé produkty. Hned jsem si zkusila udělat citronový sirup, podle návodu to nebylo nic složitého a skvělá chuť mě překvapila. Další recepty jsou složené ze surovin, které doma běžně nemíváme, ale pokusím si je co nejdřív opatřit. Návody jsou popsány jednoduše a srozumitelně, navíc je celá kniha plná nádherných fotografií. Dalším plusem je kvalitní papír a spousta barev.

„Jako první pomoc se u nás osvědčila domácí tinktura z myrhy.“ (strana 101)

Posledním stránkám knížky jsou věnovány poznámky, prázdné listy, kam si čtenáři mohou zapisovat své postřehy k jednotlivým receptům. Mě nikdo nedonutí do knihy psát, takže si raději všechny připomínky napíšu na papírky a do knihy pouze vložím. Až budete knížku pročítat, nebudete vědět, který recept dřív vyzkoušet! Všechny vypadají zajímavě a lákavě. Já bych ke všem typům uvítala rovnou i ochutnávku…
Strawberry fields forever 
Celkový dojem: 85 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

Žádné komentáře:

Okomentovat