úterý 1. září 2015

Recenze: Dračí oči - Pramen moci



Pramen moci
Série: Dračí oči

  •          Autor: Kristina Hlaváčková
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2015
  •          Počet stran: 391
  •          Vazba: Pevná

Anotace: Bašta je zničena a její pán mrtev. Národy Aliance slaví a postupně se vydávají na cestu domů. Zdá se, že proroctví ukázalo svou vlídnou tvář. Bujaré oslavy ještě neutichly a troskami Bašty už znovu zní hukot magického náboje. Nikdo mu však nenaslouchá. Jen strážci jsou neklidní. Válka poodkryla pečlivě opatrované tajemství pramenů moci, posvátného Karganu. Elena svou existencí narušila jejich systém, ale není tu, aby zastavila řetězovou reakci. Křehká rovnováha se začíná hroutit. Kargan a síla, která v něm dřímá, je obrovská. Nestane-li se zázrak, vše bude ztraceno. Vládu pramene totiž může zkrotit jen jiný pramen…


Recenze na první díl 
Recenze na druhý díl

In the forest ~Obálka: Musím uznat, že obálka je ze všech dílů nejpovedenější. Navíc je krásně sladěná a oproti Černému jezdci i barevně zajímavější.

Proč jsem si knihu vybrala: Říkám tomu sebevražedná mise. Sice jsem tvrdila, že se už nechci zaobírat špatnými série a nebudu je dočítat, ale když už je konec prázdnin, rozhodla jsem se vyřešit všechny resty, včetně téhle „super série“.

„Jsem mnohem mocnější, než jsem byla tehdy.“ (strana 255)

Chica, Libros & Dragón.Hodnocení: U prvních dvou dílů jsem se snažila knížky omlouvat a připisovat chyby tomu, že je série určená spíš pro děti. Po finálním díle musím uznat, že svádět všechny problémy na zařazení do dětské literatury prostě nejde (nakladatelství stále nechce přiznat, že knížka je spíše pro děti a ne pro náctileté).
 
Autorčin styl mi nepřijde „vypsaný“, což může být tím, že se jedná o její literární prvotinu. Ovšem i tak znám perfektní autory, kteří už svou první knížkou dokázali ohromit, což se Kristině Hlaváčkové nepovedlo. 

„Protože se ráda předvádíš.“ (strana 149)

Popisné části neberou konce, děj mě ani trochu neoslovil, nezajímal a pořádně bych nedokázala vyjmenovat hlavní postavy, natož pak ty vedlejší. Další problém je, že knížka má skoro čtyřista stran a utrpení nebere konce. Pořád čekám na knihu, která mě osloví dračí tématikou, ale zatím nic nepřichází. Dračí oči jen utvrdily mojí představu o průměrnosti těchto knih.

„Rysy měla ostře řezané a dokonale symetrické, plné rty.“ (strana 107)

Jednu věc nemůžu Prameni moci vytknout. Po dočtení jsem pocítila ohromnou úlevu, že už nemusím nic tak příšerného číst.

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 85 %
·         Děj: 20 %
·         Love story: 15 %

Celkový dojem: 40 %
Sunset in Norway | Flickr - Photo Sharing! 
  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.
Zdroje:

Žádné komentáře:

Okomentovat