neděle 15. března 2015

Recenze: Nože v kuchyni



Jak krájet, filetovat a vykosťovat jako profesionál!

  •          Originální název: Knife Skills
  •          Autor: Ondřej Slanina
  •          Překlad: Lucie Schürerová
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2014
  •          Počet stran: 224
  •          Vazba: Brožovaná

Anotace: Obdivujete profesionály v kuchařských show a to, jak skvěle umí zacházet s nožem? Není to tak složité, jak to na první pohled vypadá. S touto knihou se i z vás stane přeborník v krájení! Dozvíte se jak filetovat a vykosťovat různé druhy masa a ryb, jak rychle, úhledně a správně krájet, jak loupat a zdobit ovoce a zeleninu a mnoho dalších informací. Všechny postupy jsou nafoceny a přehledně popsány krok za krokem.

Amazing knifeObálka: Ondřej Slanina je sympaťák a jeho kuchařské pořady mám ve velké oblibě. Obálka se mi líbí a také jsem velmi spokojená s materiálem, ze kterého je knížka vyrobená. Papír je opravdu kvalitní.
 
Proč jsem si knihu vybrala: Celkem ráda vařím, není to sice nic světoborného, ale to je hlavně tím, že bych každé jídlo chtěla mít dokonalé. Co se mi ovšem nedaří je krájení. Když vidím, jak žalostně krájím cibuli, chleba nebo porcuju maso, je mi jasné, že se neposunu dál, dokud nezměním tenhle nedostatek.

"Okrajován zeleniny vyžaduje léta cviku." (strana 73)

Und noch vor wenigen Wochen redeten wir von unserer Zukunft | via TumblrHodnocení: Každý z nás má doma velké množství kuchařek, ale mít doma knížku, která se věnuje především nožům a krájení se už tolika lidem nepoštěstí. Přitom je nutné si uvědomit, že bez správného krájení, se ochuzujeme nejenom o estetiku a rychlost vaření, ale především o chutnost pokrmů. Nože v kuchyni výborně doplní mezeru ve vzdělání a vedle kuchařek si získají čestné místo.

"Na krájení zeleniny je fascinující to, jak je lze využít k regulaci pokrmů." (strana 53)

Kitchen ideaKnížka je rozdělená na dvě části. V té první, kratší části, se dozvíme o základní technice. Nechybí seznámení s historií nožířství, ale i informace o moderních nožích a především to, jak bezpečně s nožem zacházet a jak o něj dobře pečovat. 

Druhá část se zaměřuje na samotné používání nožů. Kapitoly jsou rozděleny podle toho, jaké suroviny krájíme (zelenina, ryby, maso, ovce a těsta). Kapitoly jsou dobře propracované a plné obrázků. Návody jsou přesto jednoduše srozumitelné a obsahují i nejrůznější tipy a nápady.

„Mnoho lidí se bojí používat nože rychle a obratně.“ (strana 10)

Nože v kuchyni mě velmi překvapily a potěšily. Díky knížce jsem se dozvěděla spoustu zajímavých informací, také jsem prozřela, že některé věci jsou na naučení nesmírně složité a opravdu potřebují cvik. Přesto mám pocit, že díky nastudování zvládám lépe základní techniky a víc rozumím tomu, jak nůž správně používat. Takže pokud nečekáte, že se po přečtení stanete šéfkuchařem a expertem na nože, ale chcete si upevnit základy a pilovat těžší kroky, pusťte se s nadšením do čtení.

Celkový dojem: 85 %
Her Tea Leaves | via Tumblr 
  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

Žádné komentáře:

Okomentovat