pátek 24. října 2014

Recenze: Diamantová cesta



Série: Vládci Sedmihoří

  •          Autor: Iva Hlaváčková
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Ilustrátor: Jiří Hlaváček
  •          Rok vydání: 2014, druhé vydání
  •          Počet stran: 360
  •          Vazba: Vázaná

Anotace: Vládce zla Dragon zabil v souboji svého dávného soka, bílého kouzelníka Ladona. Rovnováha mezi dobrem a zlem se tím narušila a bájné zemi Sedmihoří hrozí krutý osud. Když Dragonův nohsled Murdoch ukradne pět diamantů, které dodávají sílu Knize dobra, dobro se začne ze světa vytrácet. Sedmihoří může zachránit jen vyvolený hrdina ze světa lidí, který drahokamy rozprášené po celé zemi najde a opět spojí dohromady. Sourozenci Ondra a Sára se proto vydávají na strastiplnou cestu. Dokážou najít pět diamantů, které představují lidské ctnosti, a překonat tak vládce zla? Který z nich se stane vyvoleným?

add a captionObálka: Obálka na mě působí dětsky a dojem nezachraňuje ani logo Young Adults, pořád jsem nepochopila, proč právě Diamantová cesta podle nakladatelství patří do této věkové skupiny. Barevně je ovšem obálka velmi hezká, samé odstíny modré.

Proč jsem si knihu vybrala: Mám ráda, když si po přečtení knížky mohu příběh něčím připomenout. Diamantová cesta nesází na film, ale na stolní hru, která je volně ke stažení přímo na stránkách nakladatelství Fragment!

„To byla tvá starost, pamatuješ si?“ (strana 158)

Děj: Sedmihoří je ohroženo, souboj dobra a zla je na spadnutí! Posluhovač krále zla ukradl vzácné diamanty ctností a zemi může zachránit jen člověk, který je najde. Sára a její bratr Ondra jsou ti praví zástupci, kteří mohou celé Sedmihoří zachránit. Oba se vydávají na dobrodružnou cestu hledat diamanty. 

i like green"Nechci zachraňovat svět. Mám ti to hláskovat?" (strana 113)

Hodnocení: Pohádková Diamantová cesta nadchne především děti, rozhodně bych se neřídila určením nakladatelství, které knížku doporučuje pro náctileté. 

V knížce je spousta obrázků, a i když má Diamantová cesta víc stran (písmo je větší) je rychle dočteno. Děti ocení stolní hru, kterou si po dočtení mohou stáhnout na internetu.

"Dokážeš žít bez smutku?" (Strana 53)
Ne že bych se přičtení nudila, ale až moc se projevil můj věk, který mi nedovolil vychutnat si pohádkový příběh pro děti. Protože jsem zvyklá číst především zahraniční autory, chvíli mi trvalo zvyknout si na jméno hlavního hrdiny. 

Nicméně na české poměry je knížka opravdu kvalitně provedená. Iva Hlaváčková předvádí příběh plný dobrodružství, odvahy a zábavy, který děti určitě ocení.

Celkový dojem: 70 %

    Go with me.
  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

Žádné komentáře:

Okomentovat