pátek 29. srpna 2014

Recenze: Říše temnot - Černý úsvit



Série: Říše temnot

  •          Originální název: Black Dawn
  •          Autor: L. J. Smith
  •          Překlad: Milena Hordinová
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2014
  •          Počet stran: 248
  •          Vazba: Brožovaná

Anotace: Při pátrání po okolnostech bratrovy smrti se Maggie stane kořistí obchodníků s otroky z Království temnot. Pokusí se o útěk a před pronásledovateli ji zachrání záhadný mladík. Vypraví se na hrad Černý úsvit, aby vyhledala mezi otroky léčitelku. Není však jediná, kdo na hrad míří. Dokáže Maggie osvobodit otroky a zabránit mocnému upírovi Hunteru Redfernovi, aby zničil svět lidí?

500px / Photo "Angie, Cabo San Lucas" by Greg Sims Recenze na první díl (Tajemství upírů)
Recenze na druhý díl (Prokleté sestry)
Recenze na třetí díl (Černá magie)
Recenze na čtvrý díl (Tajemný anděl)

Obálka: Říše temnot má kvalitní obálky a ani Černý úsvit není výjimkou. Červený obal se sladil s logem YA a s černou barvou pozadí. Spokojenost je na místě.

Proč jsem si knihu vybrala: Zatím poslední pokračování Říše temnot jsem nemohla vynechat, i když už nejsem tolik natěšená, jako na začátku.

„Byly to jen vzpomínky. Sledovala útržky z jeho dětství.“ (strana 91)

Děj: Maggie se dozvídá, že její bratr je mrtvý. Vyrazil se svoji přítelkyní Sylvií do hor a zasypala ho lavina. Sylvie se vrátila, aby správu sdělila zděšeným rodičům, Maggie ovšem Sylvií ani vteřinu nevěří. 

Je rozhodnutá zjistit pravdu a přijít na to, co se stalo. Při pátrání se dostane do spárů obchodníků s otroky a poprvé se seznamuje s Říší temnot. Maggie se pokusí o útěk a díky pomoci podivného Delose ji přestanou sledovat. Delos ji navíc prozradí, že její bratr by mohl být živý... 

"Nevím, jestli je to dobrý nápad, ale je to můj jediný nápad." (strana 170)

Hodnocení: U příležitosti zatím posledního vyšlého dílu z Říše temnot musím konstatovat, že mi příběhy pomalu začínají splývat. Doufala jsem, že se L. J. Smith u Černého úsvitu podaří přijít s něčím, co by celé sérii poskytlo restart. Bohužel se stále jede na vlně blížící se apokalypsy a to mi nepřijde tolik zajímavé.

白い少女"Chvíli na ni zíral, oči otevřené dokořán." (stran 202)

Příběh je poměrně čtivý, autorka sází na klasické motivy z Říše temnot, ale snaží se přidávat i další nápady, které by čtenáře mohly zaujmout. Kniha mi přijde nevyrovnaná, první část (dokud není Maggie unesena) je opravdu dobrá, druhá část je bohužel výrazně slabší.

Navíc jsem si neoblíbila hlavní postavu Delose, k Maggie se mi vůbec nehodil a mám pocit, že tenhle díl by mnohem více vynikl bez love story. Mnohem zajímavější mi přišel vztah Maggie s bratrem.

Z mé strany se Černý úsvit zařadí k průměrnějším knihám, nemůžu se zbavit dojmu, že L. J. Smith chce celou Říši temnot zbytečně natahovat. Stejně předpokládám, že fanoušci se nenechají odradit a sérii prostě dočtou...

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 75 %
·         Děj: 65 %
·         Love story: 60 %
Магия 
Celkový dojem: 67 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

Žádné komentáře:

Okomentovat