středa 8. ledna 2014

Recenze: Zavržený



Zavržený
Série: Hush, Hush

    http://www.egmont.cz/pictures/knihy/original/998Zavrzeny_cz.jpg
  •          Originální název: Hush, Hush
  •          Autor: Becca Fitzpatricková
  •          Překlad: Petra Babuláková
  •          Nakladatelství: Egmont
  •          Rok vydání: 2010
  •          Počet stran: 368
  •          Vazba: Vázaná

Anotace: Nora Greyová je svědomitá, chytrá a rozhodně nemá ráda riziko. Jenže se zamiluje do Patche a to je její první chyba. Patchova minulost je totiž všechno, jen ne nevinná. A nejlepší, co kdy udělal, bylo, že se zamiloval do Nory. Seznámili se na hodině biologie a Nora chce jediné – držet se od něj co nejdál. Jenže jak se zdá, Patch je vždy o dva kroky napřed. Dívka na sobě cítí jeho pohled, i když Patch není nablízku. Cítí jeho přítomnost, i když je v pokoji sama. A když své okouzlení nedokáže déle tajit, vyjde najevo, kdo Patch ve skutečnosti je a proč ji vyhledal. A za všemi otázkami, které se dotýkají jeho minulosti, si Nora a Patch mohou navzájem položit jen jedinou: „Jak hluboko dokážeš padnout?“

~JEV~Obálka: Obálku máme stejnou jako v USA a já jsem za to moc ráda. Nejradši mám přebaly v černé barvě a Zavržený vypadá lákavě už od prvního pohledu.

Děj: Nora Greyová je nenápadná studentka střední školy a rozhodně netouží po dramaticky vyvíjející se lásce. Jenže nic z toho člověk neovlivní a Nora se zamiluje do Patche Cipriana, který už od prvního pohledu vypadá problémově. 

 „Ale já nemůžu. Nemám srdce.“ (strana 196)

Nora nemá zájem se s ním kamarádit, ale časté hodiny biologie jí nutí být Patchovi na blízku. Nejenom, že je Patch neuvěřitelně arogantní a sebestředný, je také velice krásný. Nora se hlubším citům brání, ale nakonec přiznává, že ji Patch velmi přitahuje. Patch ovšem není obyčejný smrtelník a jeho minulost je více než temná.

„Co je špatné na tvoji minulosti“ (strana 109)

Fuck me Hodnocení: Zavrženého spousta čtenářů srovnává se Stmíváním, a protože si moc dobře pamatuju doby, kdy jsem Twilight četla (někdy o tom povyprávím, ale v tento moment stačí, že jsem Twiligt cvok), bylo jasné, že Zavrženého jsem si musela přečíst. Čtení jsem poměrně odkládala, ale když jsem se do toho pustila, nelitovala jsem ani sekundu. Takhle knížka mi vrátila staré dobré Twilight časy. 

Obě knížky si jsou dost podobné, např. nezadaní se vždy seznámí při hodině biologie, kde se právě probírá buněčné dělení a hlavní hrdina je pro nevinnou školačku k smrti nebezpečný. Tato podobnost spíš mírně pobaví, ale jde i o pocity a ty jsou v této knize popsány dokonale. 

„Pro vyšší dobro je někdy potřeba obětovat trochu hrdosti.“ (strana 169)

All i want do this christmas is..Becca Fitzpatriková má hodně pohodový styl psaní, který umí každou kapitolou doslova vizualizovat, takže ještě teď mám pocit, že všechny aktéry „vidím“. Knížka je opravdu zábavná, autorka má talent na jasně mířené vtípky. Úsměv je poblíž i při Patchových replikách a nejvíc mě baví situace, které by primárně vtipné být neměly, ale každý čtenář je velmi rychle objeví.

„celé jsem to naplánoval! Seženu stan i jídlo. Dokážu ti, jak jsem skvělý. Užiješ si to.“ (Strana 245)

Akční a temné prostředí, ve kterém se Nora ocitá, drží čtenářovu pozornost, a kdyby to náhodou nestačilo, je tu všudypřítomný Patch, který funguje jako hlavní lákadlo knihy. Jeho andělské vylíčení nenechá hlavně mladším čtenářkám spát. 

Zavržený odstartoval andělskou mánii a autorka udělala všechno proto, aby to byl i dobrý začátek k celé sérii.

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 90 %
·         Děj: 85 %
·         Love story: 80 %
Hush Hush | via Facebook 
Celkový dojem: 85 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Egmont.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

10 komentářů:

  1. Já o té knize slyším ze všech stran, ale v nejbližší době na to nebudu mít čas- zkouškové- a pak už tuplem ne - erasmus. Ksakru ksakru a ono to vypadá podle té tvé recenze tak dobře!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedostatek času na čtení dobře znám :D Zkouškové je teď v plném proudu, takže to vidím stejně :D

      Vymazat
  2. Já už knihu četla kdysi dávno, ale pamatuji si, že první díl se mi moc líbil. Další díly už byly bohužel horší, škoda, že to není samostatná kniha.

    OdpovědětVymazat
  3. Už sa teším keď sa do toho pustím :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tuhle knížku jsem četla už dávno, takže si ji už moc nepamatuju, ale myslím, že se mi celkem líbila. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc se mi tenkrat taky do serie nechtelo ale pak jsem ji zhltla :))

    OdpovědětVymazat
  6. Na tuhle knížku jsem opravdu zvědavá, hrozně lidí ji chválí, tak uvidíme ;)

    OdpovědětVymazat
  7. tak tomuhle hodnocení se divím :D a divím se, že jsi takovej freak na twi apod. :D bych nečekala, já tohle nečetla, četli ji jiní a chválí ji, ale vzhledem k tomu, že jsou to tihle lidé přes silly klišé knihy, tak asi tak :) twi jsem pochopitelně četla. rozečetla jsem si i sérii lux, protože občas má člověk na takové knihy fakt chuť, ale asi jen občas :D je třeba to kombinovat

    OdpovědětVymazat
  8. Tuhle sérii si tak strašně moc chci přečíst a pořád nic. :D Nějak se k tomu nemůžu dokopat, i přes to, že mi o ní kamarádka pořád básní :'D

    OdpovědětVymazat
  9. Doma mám všechny díly, doporučila bych.:))

    OdpovědětVymazat