Recenze - Sukuba 4 Žár

• Autorka: Richelle Mead
  • Nakladatelství: Domino
  • Počet stran: 312
  • Vazba: Vázaná
  • Vydáno: Zaří 2012

Anotace:
Nadpřirozená svůdkyně Georgina nese rozchod se spisovatelem Sethem jen velmi těžce. Propadá starým zlozvykům a nesmrtelní kamarádi už nemůžou její věčné nářky vystát. A pak provede Georgina něco tak hrozného, že ji její šéf, arcidémon Jerome, vykáže za trest z města. Provinilá sukuba se ocitá ve Vancouveru, kde má pomáhat tamnímu démonovi s problematickou skupinou satanistů. Její vyhnanství skončí stejně náhle, jako k němu došlo: mezi nesmrtelnými v Seattlu se děje cosi podivného a vše nasvědčuje tomu, že Jeroma někdo unesl a uvěznil. Jeho nesmrtelní podřízení rázem ztrácejí nadpřirozené schopnosti. Všichni se společnými silami pouštějí do pátrání po Jeromovi, aby všechno bylo jako dřív. Jediná Georgina v daném stavu nachází i kladnou stránku: když teď při sexu nebere mužům životní energii, mohla by se zase dát dohromady s milovaným Sethem. Jenže jak to udělat, když je zadaný?

Obálka: Barva je skvělá! Modrozelená je trefa do černého. Myslím, že je to ještě hezčí než červená varianta, kterou mají v USA. Co mě ale dostalo nejvíc, je krásné konstatování, které skvěle ladí k ději.

„Některá přání se splní ve chvíli,
Kdy je nám to k ničemu.“

Zajímavost: Asi to není extra zajímavé, ale přišlo mi hezké věnování knihy. Vážně mě to pobavilo. „Pro mou sestru Deb, která sdílí moje názory na zrzavé vlasy, kokosový rum a chlapy jménem Jay“ Kdybych psala věnování já (ke knize asi těžko, možná tak do památníku), vypadalo by to hodně podobně. „Pro mou sestru Ený, která sdílí moje názory na parodie Harryho Pottera, černou barvu a kluky ve znamení raka.“

66e3cef6000c29f8512baad4_largeDěj: Georgina se chová přesně podle psychologických příruček. Poté co ji opustil milovaný Seth, neustále pije, kouří a chodí s mužem, kterého ji všichni rozmlouvají. I když jsou to už čtyři měsíce, nedokáže na zamlklého spisovatele zapomenout, zvlášť když se stále vídají v knihkupectví. Seth začal chodit s Maddie, která je jako na potvoru skvělá kamarádka a Georgině velmi důvěřuje.

Další problémy na sebe nenechávají čekat. Nadřízený Georginy – arcidémon Jerome se rozčiluje nad neustálým fňukáním a tak Georginu vykáže z města. Sukuba má ve Vencouvru pomáhat se skupinou satanistů, jenže pak se něco stane. Jeroma unesou a to sebou přináší spoustu změn. Nesmrtelní v oblasti, včetně Georginy, ztrácejí svoje schopnosti!

Hodnocení: Richelle je prostě mistryně slova. Čtení bylo samozřejmě úžasné. Nemohla jsem se od knihy odtrhnout a přečetla jsem jí doslova na jeden zátah. Stejně jako Georgina jsem si slíbila, že si budu knihu šetřit, ale vážně to nešlo. Sukuba je aktuálně jedna z mých nejoblíbenějších sérií. Nic tu nechybí a vše je skvěle vyváženo. Georgina je vtipná, chytrá a její myšlenkové pochody mě vážně berou.

Další postavy rozhodně nejsou pozadu. V prvních dílech jsem měla se Sethem celkem problém a pořád jsem nechápala co na něm je (dokonce jsem jednu chvíli fandila nefilovi Romanovi), ale ve čtvrtém díle mě všechny pochyby opustily. Seth je stejně vtipný, chytrý a charismatický jako Georgina, jen je to trochu víc zašifrováno.

Kdo mě vážně pobavil, a zároveň šokoval, byl Dante. Ze začátku jsem měla s Georgininým novým přítelem pocit, že je něco jako druhý Adrian z VA. Dokonce to tomu i dost nahrávalo, ale Richelle je prostě skvělá (asi se opakuju) a jak to všechno vymyslela, mě dostáváNa další Sukubu, tentokrát už číslo pět, se můžeme těšit na jeře 2013. Kdo to do té doby nevydrží může zkusit Pokrevní pouta 2, další eso z Richellina pera, vychází už 7.11. 2012.

108016091032597075_ewjrrkk9_c_largeProcenta - aneb jak se mi líbí:

CZ obálka: 95 %
Děj: 100 %